КОНТРОЛЬНА РОБОТА З ТЕМИ "ФРАЗЕОЛОГІЯ" 6 клас
Контрольна робота з теми «Фразеологія»
учня (учениці) 6 класу
_________________________________________________________________
Тести
Варіант І
1.
Фразеологізмами є всі вислови, крім
А комар носа не підточить Б сунути свого носа
В лишити з носом Г
чути запах носом
1 бал
2.
У фразеологізмах вертітися як…в окропі, влипнути як …в мед,
якась…вкусила замість крапок має бути слово
А птаха Б курка
В муха Г оса 1 бал
3.
Випишіть лише фразеологічні словосполучення.
Бити байдики, наламати дров,
бити руками, ловити книжку, намотати на вус, як пес наплакав, як мокре горить. 2
бали
4.
Знайдіть фразеологізми-синоніми, згрупуйте їх у синонімічні ряди.
Кури не клюють, пекти раків,
зайтися рум’янцем, хоч греблю гати, теревені правити, точити ляси. 2 бали
5.
Побудуйте речення з відповідним фразеологізмом.
1 Чоловік злякався, хотів уже…
А не встромляти носа
2 Ти мусиш мовчати, а інші
Б п’ятами накивати
можуть…
3 Щоб не бути винним, треба…
В глека розбити
4 Справжні друзі повинні…
Г ляси точити
Д пуд солі з’їсти 2 бали
6.
Утворіть фразеологізм.
1 підливати олії у А полі
2 викинути з
Б вогонь
3 спіймати вітра в В руки
4 узяти ноги в Г
голови 2 бали
7.
Підкресліть фразеологізми як члени речення.
Ця подія відбулася за царя
Гороха. Усі звернули увагу, що Катруся розповідала похапцем, п’яте через десяте. Після важкого дня я не чув ні рук ні ніг. До землі
обітованої було рукою подати.
2 бали
Контрольна робота з теми «Фразеологія»
учня (учениці) 6 класу
_________________________________________________________________
Тести
Варіант ІІ
1.
Фразеологізмами є всі вислови, крім
А бити тривогу Б бити в барабан
В бити поклони Г бити на сполох 1 бал
2.
У фразеологізмах великий…, сам собі …, …чи пропав замість крапок має бути слово
А брат Б
козак В пан
Г керівник 1 бал
3.
Випишіть лише фразеологічні словосполучення
Ахіллесова п’ята, ведмежа послуга, нечесно наживатися, викинути з вікна, з
одного тіста, наламати трісок, викинути з голови. 2 бали
4.
Згрупуйте фразеологізми-антоніми,
запишіть їх парами.
Викинути з голови, одним махом, зарубати на носі, кіт наплакав, як мокре горить,
кури не клюють. 2 бали
5.
Установіть значення фразеологізму.
1 стріляний птах А здоровий
2 книга за сімома печатями Б
приховане
3 кров з молоком
В досвідчений
4 гаряча голова Г запальний
Д дурнуватий 2 бали
6.
Установіть відповідність між реченням і фразеологізмом, який можна
використати в цьому реченні.
1 На роботі в нього не йде справа на лад.
А сипати сіль на рану
2 Не завдавай мені душевного болю.
Б як мокре горить
3 Вони працюють абияк, неохоче. В гав ловлять
4 На уроці учні не слухають. Г кінці з кінцями не сходяться
2 бали
7. Підкресліть фразеологізми як члени речення.
Я за тобою піду і в вогонь і у воду. Я
князеві б’ю чолом, б’ю і воєводам. Лис Микита жив собі як у Бога за пазухою. Язикатій
Хвесьці не можна казати нічого зайвого.
2 бали
Коментарі
Дописати коментар