БУКВИ е, и, і В СУФІКСАХ –ечок, -ечк, -ичок, -іння, -ення, -иння, -ив(о), -ев(о)
Цілі: формування предметних компетентностей: поглиблення знань учнів про іменники, формування вміння визначати орфограму в суфіксах іменника –ечок, -ечк, -ичок, -іння, -ення, -иння, -ив(о), -ев(о) та пояснювати вживання різних суфіксів правилами; формування ключових компетентностей: уміння вчитися (розвивати здібності логічно мислити, навички пізнавальної активності, спостережливості, самостійної та колективної роботи), комунікативної (розвивати комунікативно-мовленнєві вміння, мислення), загальнокультурної (виховувати у школярів культуру мовлення).
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: телефони, таблиці, підручники.
Змістова лінія: мовна.
СТРУКТУРА УРОКУ
І. Основна частина
1. Організація класу
2. Ознайомлення із темою, цілями уроку
3. Актуалізація опорних знань і мотиваційних резервів учнів
А) Перевірка домашнього завдання
Б) Підготовка до вивчення нового матеріалу. Робота біля дошки
Подані іменники вимовити відповідно до норм орфоепії. Виділені слова передати фонетичною транскрипцією.
Смичечок, рушничок, ґудзичок, сонечко, стежечка, травичка, розумничка, копієчка, привезення, прилучення, засвоєння, бурячиння, лушпиння, прядиво, плетиво, марево.
Б) Проблемне питання
Як ви вважаєте, чому потрібно знати правила написання суфіксів, про які йде мова?
ІІ. Основна частина
1. Процесуально-діяльнісний етап
А) Робота з підручником. Опрацювання теоретичного матеріалу
Б) Робота біля дошки
Від поданих іменників утворити іменники за допомогою суфіксів -ечок, -ечк, -ичок, -ичк. Вимовити утворені слова відповідно до правил української орфоепії.
Книжка, смужка, стрічка, коник, полковник, мішок, вусик, кутик, край, діжка, племінниця, суниця, молодиця, печериця, світлиця, черевик, медівник, хлопчик, плужок, гачок, бублик.
Б) Виконання вправ
Вправа 1
Вправа 2
2. Контрольно-рефлексивний етап
А) Попереджувальний диктант
Човничок пливе, Іванка везе. Хоч сорочечка одна, та білесенька щодня. Як маєш поклонитись лаптю, то ліпше поклонись черевичку. Не так чоловік рознесе мішечком, як жінка словечком. Регочи, горщичок, доки не луснув! Назвався грибом, то лізь у кошичок! Як борщичок і капустка, то вже хата не пустка! Від язичка болить гірше, як від ножичка. Хвалені грушечки скоро гниють. Як у зошиті дурнички, в щоденнику одинички.
Б) Відповідь на проблемне питання
Як ви вважаєте, чому потрібно знати правила написання суфіксів, про які йшла мова на уроці?
В) Домашнє завдання
Утворіть нові іменники за допомогою суфіксів -ечок, -ечк, -ичок, -ичк
Коментарі
Дописати коментар