НАПИСАННЯ СКЛАДНИХ ПРИКМЕТНИКІВ РАЗОМ І ЧЕРЕЗ ДЕФІС

  




Ціліформування предметних компетентностей: повторення та поглиблення знань про способи творення прикметників, формування загальнопізнавальних умінь правильно писати складні прикметники,  визначати спосіб написання прикметників (разом або через дефіс) та пояснювати  свій вибір за допомогою орфоргафічних правил;  формування ключових компетентностей: уміння вчитися (розвивати здібності логічно мислити, навички пізнавальної активності, зіставляти, порівнювати, конструювати), інформаційно-цифрова (розвивати вміння використовувати інформаційні ресурси інтернету для навчання), загальнокультурної (вихо­вувати у школярів культуру мовлення, навички грамотного письма).

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

Форма проведення: онлайн.

Обладнання: телефони, таблиці в блозі, підручники.

Змістова лінія: діяльнісна.


СТРУКТУРА УРОКУ

І. Основна частина

1.                   Організація класу




2.                   Ознайомлення із темою, цілями уроку



3. Актуалізація опорних знань і мотиваційних резервів учнів з теми "Словосполучення"

А) Бліц-опитування

Що таке словосполучення?

Як у словосполученні визначається головне й залежне слово?

Чи є словосполученням однорідні члени речення?

 Б) Проблемне питання

    Чому прикметники легкоатлетичний та життєрадісний пишуться разом, а чорно-білий і польсько-французький - через дефіс?


ІІОсновна частина

1.      Процесуально-діяльнісний етап

А) Творче конструювання

Ми пригадали, що словосполучення утворюються з допомогою повнозначних слів, де від головного до залежного слова можна поставити питання. А однорідні члени речення є рівноправними, між ними питання не вдасться поставити, але умовно можна додати сполучник і.

Спробуйте визначити, де тут словосполучення, а де ОЧР. Утворіть від наведених слів складні прикметники.

Радіти життю, народна пісня, машина і трактор, осінь і зима, сім років, білий і чорний.


Б) Робота з підручником. Опрацювання теоретичного матеріал






В) Робота з таблицею в зошиті, проєктування

Скорочений запис вивченого

        Г) Виконання вправ
Проаналізуйте сполуки слів, з яких утворені прикметники, запишіть складні прикметники разом або через дефіс

1.      Гостре лезо 

2.      Два кольори 

3.     Багато граней

4.     Будувати трактор 

5.     Вище зазначити 

6.     Білий і синій 

7.     Мова і література


 Г) Виконання інтерактивних вправ

https://learningapps.org/view6863604


https://learningapps.org/view6863604



2.      Контрольно-рефлексивний етап

А) Інтерактивна вправа

https://learningapps.org/2175065


            Б) Відповідь на проблемне питання

 Чому прикметники легкоатлетичний та життєрадісний пишуться разом, а чорно-білий і польсько-французький - через дефіс?


В) Домашнє завдання




Коментарі

Популярні публікації