Контрольна робота "Дієслово. Частина друга" для 7 класу

 









Варіант 1

Початковий рівень

1. Позначте рядок дієслів, кожне яких пишеться з не окремо

 А (не)вщухав, (не)хочеться, (не)вгавали

Б (не)пробував, (не)притомніти, (не)слухають

В (не)дійшов, (не)відчуваю, (не)може

Г (не)знайшла, (не)дооцінюєте, (не)складаються


2. Позначте рядок, у якому всі дієслова пишуться з ь.

А учень стараєт..ся, ти посміхаєш..ся, дівчинка граєт..ся

Б курчатко вилупит..ся, вікно відчинит..ся, мені здаєт..ся

В дитина смієт..ся, хтось розважаєт..ся, ти навчиш..ся 

Г комусь хочет..ся, земля прикрасит..ся, ти тривожиш..ся


3. Позначте рядок, у якому всі дієслова мають закінчення -ете

А забуд.., побач.., накаж.. 

Б відпочин.., усміхн..сь, знайд..

В розв’яж.., закінч.., прагн..

Г змокн.., колиш.., насміл..сь


4. Позначте рядок, у якому всі дієслова мають закінчення -имо.

А причин.., почист.., замерзн..

Б виріш.., засвіт.., усміхн..сь

В наліп.., вируш.., прокол..

Г піджив.., захист.., перевір.


5.Укажіть рядок, у якому дієслова у 3 особі множини мають закінчення -ать, -ять

А З'їсти, перемогти, іти.

Б Оцінити, придавити, зблиснути.

В Навчати, обдурити, захистити.

Г Кипіти, ловити, мріяти.


6. Укажіть правильно виконаний морфологічний розбір дієслова

А Якби мені черевики, ой пішла б я на музики.

Пішла б — дієслово, поч. форма — піти, док. вид, умовн. спосіб, мин. час, 1-ша ос., одн., перша дієвідміна, присудок.


Б Знайди на карті Україну.

Знайди — дієслово, поч. форма — знайти, док. вид, наказ. спосіб, мин. час, 1-ша ос., одн., перша дієвідміна, присудок.


В Українська мова належить до індоєвропейської мовної сім’ї.

Належить — дієслово, поч. форма — належати, док. вид, дійсн. спосіб, тепер. час, 3-тя ос., одн., друга дієвідміна, присудок.


Г Деякі з давніх книжок можна побачити в Музеї книги Києво-Печерської Лаври

Побачити — дієслово, неозн. форма, док. вид, ІІ дієвідміна, присудок


Середній рівень

7. Установити відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами.

А Доконаний вид, майбутній час.

Б Недоконаний вид, майбутній час.

В Доконаний вид, минулий час.


1 Буду в’язати.

2 Перечитав.

3 Працюватимемо.

4 Змалюю.

5 Підписав.

6 Зроблю.


8. Установити відповідність між дієсловами та їх способовими формами.

А Дійсний.

Б Умовний.

В Наказовий .


1 Поллється, задзвонить

2 Спишіть, принеси.

3 Розказала, турбують

4 Допоміг би, прийшла б.

5 Спечіть, стежте.

6 Обґрунтувала б, прибіг би.


9. Установити відповідність між дієсловами і способами їх творення.

А Префіксальний.

Б Суфіксальний.

В Префіксально-суфіксальний.

Г Складання слів.


1. Нявкати, рожевіти.

2 Переписати, відійти.

3 Богохульствувати, красномовити.

4 Попоїсти, провідати.

5 Столярувати, тиснути.

6 Поглиблювати, пританцьовувати.


10.Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою.

А Минулий.

Б Теперішній. 

В Майбутній.


1 Радіють, розповідають.

2 Переписав, поневолив

3 Буду допомагати, визволимо.

4 Запалив, скрикнув.

5 Аналізую, ідуть.

6 Допущу, зроблю.


11. Прочитайте текст, поставте дієслова у потрібній формі.


Природа й людина — то нерозривне ціле. Природа, (оберігати) й (остерігати) людину від злих помислів, вчинків, (робити) її благородною і щедрою, здоровою і навіть мудрою. (Обдивитися) пильно навколо себе, і багато гарного ви (побачити) поряд.


Високий рівень

12. Зробіть морфологічний розбір п'яти дієслів


Приклад такого розбору







Коментарі

Популярні публікації