Контрольна робота "Дієслово. Частина друга" для 7 класу
Варіант 1
Початковий рівень
1. Позначте рядок дієслів, кожне яких пишеться з не окремо
А (не)вщухав, (не)хочеться, (не)вгавали
Б (не)пробував, (не)притомніти, (не)слухають
В (не)дійшов, (не)відчуваю, (не)може
Г (не)знайшла, (не)дооцінюєте, (не)складаються
2. Позначте рядок, у якому всі дієслова пишуться з ь.
А учень стараєт..ся, ти посміхаєш..ся, дівчинка граєт..ся
Б курчатко вилупит..ся, вікно відчинит..ся, мені здаєт..ся
В дитина смієт..ся, хтось розважаєт..ся, ти навчиш..ся
Г комусь хочет..ся, земля прикрасит..ся, ти тривожиш..ся
3. Позначте рядок, у якому всі дієслова мають закінчення -ете
А забуд.., побач.., накаж..
Б відпочин.., усміхн..сь, знайд..
В розв’яж.., закінч.., прагн..
Г змокн.., колиш.., насміл..сь
4. Позначте рядок, у якому всі дієслова мають закінчення -имо.
А причин.., почист.., замерзн..
Б виріш.., засвіт.., усміхн..сь
В наліп.., вируш.., прокол..
Г піджив.., захист.., перевір.
5.Укажіть рядок, у якому дієслова у 3 особі множини мають закінчення -ать, -ять
А З'їсти, перемогти, іти.
Б Оцінити, придавити, зблиснути.
В Навчати, обдурити, захистити.
Г Кипіти, ловити, мріяти.
6. Укажіть правильно виконаний морфологічний розбір дієслова
А Якби мені черевики, ой пішла б я на музики.
Пішла б — дієслово, поч. форма — піти, док. вид, умовн. спосіб, мин. час, 1-ша ос., одн., перша дієвідміна, присудок.
Б Знайди на карті Україну.
Знайди — дієслово, поч. форма — знайти, док. вид, наказ. спосіб, мин. час, 1-ша ос., одн., перша дієвідміна, присудок.
В Українська мова належить до індоєвропейської мовної сім’ї.
Належить — дієслово, поч. форма — належати, док. вид, дійсн. спосіб, тепер. час, 3-тя ос., одн., друга дієвідміна, присудок.
Г Деякі з давніх книжок можна побачити в Музеї книги Києво-Печерської Лаври
Побачити — дієслово, неозн. форма, док. вид, ІІ дієвідміна, присудок
Середній рівень
7. Установити відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами.
А Доконаний вид, майбутній час.
Б Недоконаний вид, майбутній час.
В Доконаний вид, минулий час.
1 Буду в’язати.
2 Перечитав.
3 Працюватимемо.
4 Змалюю.
5 Підписав.
6 Зроблю.
8. Установити відповідність між дієсловами та їх способовими формами.
А Дійсний.
Б Умовний.
В Наказовий .
1 Поллється, задзвонить
2 Спишіть, принеси.
3 Розказала, турбують
4 Допоміг би, прийшла б.
5 Спечіть, стежте.
6 Обґрунтувала б, прибіг би.
9. Установити відповідність між дієсловами і способами їх творення.
А Префіксальний.
Б Суфіксальний.
В Префіксально-суфіксальний.
Г Складання слів.
1. Нявкати, рожевіти.
2 Переписати, відійти.
3 Богохульствувати, красномовити.
4 Попоїсти, провідати.
5 Столярувати, тиснути.
6 Поглиблювати, пританцьовувати.
10.Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою.
А Минулий.
Б Теперішній.
В Майбутній.
1 Радіють, розповідають.
2 Переписав, поневолив
3 Буду допомагати, визволимо.
4 Запалив, скрикнув.
5 Аналізую, ідуть.
6 Допущу, зроблю.
11. Прочитайте текст, поставте дієслова у потрібній формі.
Природа й людина — то нерозривне ціле. Природа, (оберігати) й (остерігати) людину від злих помислів, вчинків, (робити) її благородною і щедрою, здоровою і навіть мудрою. (Обдивитися) пильно навколо себе, і багато гарного ви (побачити) поряд.
Високий рівень
12. Зробіть морфологічний розбір п'яти дієслів
Приклад такого розбору
Коментарі
Дописати коментар